יום ראשון, 15 במרץ 2015

איך לנקות מברשות איפור

הי לכולם,

בפוסט הזה אני רוצה לדבר על ניקוין של מברשות איפור.
בעיניי זה החלק הכי הכי חשוב והרבה אנשים מזלזלים בזה ולא מנקים את המברשות שלהם כראוי. חשוב להבין שמברשות שבוצע בהן שימוש במיוחד מברשות מייקאפ צוברות המון אבק שנדבק לחומר על גבי המברשת והדבר יכול לגרום לפריחה, אלרגיה, זיהומים וכו'.

בעקבות כל הדברים האלו חייבים להקפיד לנקות מברשות אחת לשבוע, אני מאוד ממליצה לנקות גם מברשות שלא בוצע בהם שימוש כי גם הן צברו אבק (או לאחסן בקופסה ולא בחוץ כדי שלא יצברו כל כך הרבה לכלוך.

עוד מתקופת לימודי האיפור שלי, כאשר קיבלתי/קניתי מברשות משיער טבעי (היום חלק גדול מהמברשות שלי דווקא סינתטיות) אמרו לנו שחובה להקפיד על "חפיפת" מברשות ולשם כך צריך להשתמש בשמפו וקונדישינר כדי שיהיו רכות ונעימות, אז בהתחלה באמת הייתי מקפידה לשטוף כל מברשת ומברשת גם בשמפו וגם בקונדישינר אבל אחרי כמה זמן כבר מצאתי לי שיטות אחרות שעשו את העבודה בהרבה פחות זמן ומאמץ.

אז הנה המוצרים שאני בחרתי להשתמש בהם:



לפני שאתחיל להסביר על המוצרים חשוב להגיד שאני משתמשת במייקאפים עמידים כגון ה Double Wear של Estee Lauder ואני מאוד מקפידה על ניקיון מברשות האיפור שלי ומאוד חשוב לי שאחרי השטיפה לא ישארו עליהן שאריות של איפור.


1. אז נתחיל מהמוצר הכי וותיק שלי, מבחינתי אם הייתי צריכה לבחור הייתי בוחר בו כמספר אחד וזה התרחיץ פנים של דר' פישר.
מלכתחילה קניתי אותו כדי להסיר איתו איפור (בגלל זה בתמונה מזה תרחיץ ללא ריח ולעור רגיש אבל עבור מברשות ממש אין ביניהם הבדל) והוא עשה עבודה מצוינת במיוחד שגם המחיר שלו זול יחסית ואחרי כמה זמן פשוט התחלתי לשטוף איתו מברשות. מה שקרה הוא ששמפו לא תמיד היה מסיר שאריות של מייקאפ מהמברשות ואז חשבתי לעצמי שמה שאמור להסיר מייקאפ עמיד מהפנים (והתרחיץ הזה מסיר מעולה) אמור להסיר גם מהמברשת ואכן זה מה שקרה. 
אני משתמשת בו באופן הבא: על כף היד אני שמה מעט מהתרחיץ טובלת בו מברשת רטובה ומתחילה פשוט לשפשף אותה על פני כף היד ולהוריד ממנה את האיפור. ברכך כלל כאשר מדובר במברשות מייקאפ פעם אחת לא מספיקה ואני עושה שני סבבים של שטיפה אבל במברשות אחרות פעם אחת מספיק ואפילו לפעמים אני לוקחת כמה מברשות בו זמנית ושוטפת ביחד (לרוב מברשות של צלליות). 
בתוך התהליך אני סוחטת בעדינות את הסיבים של המברשת כדי לוודא שלא נשאר יותר סבון וצבע וניחה על המגבת להתייבש.



2. המוצר השני שעושה עבודה כמעט זהה וגם בעל עלות נמוכה יחסית לכמות החומר שמקבלים הוא השמפו לתינוקות של ג'ונסון. אני שוטפת איתו באותו אופן כמו עם הקודם. 
לדעתי שני המוצרים כמעט זהים רק שהתרחיץ מסיר קצת יותר טוב (עם שמפו שטפתי אותה מברשת 3 פעמים עד שכל המייקאפ יצא).
אני לא יודעת למה דווקא השמפו הזה מסיר איפור עמיד ושמפו רגיל שהשתמשתי בו לא הסיר אבל אין ספק שהוא עושה את העבודה.



3.  Beauty blender solid cleanser and Beauty blender liquid cleanser - את שני המוצרים קניתי בשביל שאוכל לנקות את ה Beauty Blender ואין ספק שהם מעולים למטרה זו. 
(המסיר הנוזלי נקנה באתר: Beautybay ואת המוצק באתר: Bluescandal (היתה הנחה ממש גדולה ב Black friday אז המחיר יצא סביר)
לדעתי אין סבון או שמפו או כל חומר"רגיל" אחר שמנקה את ספוגית ה Beauty Blender טוב באותה מידה כמו שני החומרים האלו אבל, אני לא הייתי משתמשת בהם לניקוי המברשות מכמה סיבות:
א. החומרים מאוד יקרים! לדוגמא: הסבון המוצק באתר הישראלי Face & body עולה 79.9 ש"ח שזה המוווןןןן למוצר כזה קטן והנוזל לניקוי הגדול 6oz עולה 24 דולר ולפעמים יש הנחות אז יוצא פחות.
ב. אחרי שניסתי להשתמש בהם גם לשטיפת מברשות הגעתי למסקנה שהתרחיץ של דר' פישר והשמפו עושים עבודה יותר טובה. (ספציפית עבור המברשות, אבל עבור ה Beauty blender זה בדיוק הפוך)
ג. הכמות נמוכה יחסית ואם משתמשים בו לשטיפת מברשות (ולי לדוג' יש לא מעט) אז הוא נגמר מאוד מהר, במיוחד המוצק.

לגבי ניקוי הספוגית: חשוב מאוד להקפיד לנקות אותה אחרי כל שימוש ולייבש אותה, אני מקפידה לשטוף אותה עם הסבון גם לפני השימוש כדי לשטוף את כל האבק שהצטבר עליה כשהייתה ללא שימוש.
אופן השימוש בחומרי הניקוי: אם מדובר במסיר הנוזלי אז אני שמה אותו על ספוגית לחה ופשוט תחילה לסחוט אותה עד שאני רואה שלא יוצא ממנה שום צבע וסבון, לאחר מכן סופגת את שאריות המים במגבת נייר ונותנת לה להתייבש.
אם מדובר בסבון מוצק אז פשוט משפשפים את הספוגית על גבי הסבון וכמו קודם סוחטים עם מים עד שלא יוצא שום צבע או סבון ומייבשים.

אני באמת לא ממליצה לשטוף את הספוגית בחומר אחר כי הוא לא עושה את העבודה כמו שצריך והספוגית נשארת מלוכלכת, אחרי השטיפה בחומרים המיועדים לה היא חוזרת לצבע המקורי שלה.
אני משתמשת באותה ספוגית כבר מעל שנה והיא כמעט זהה בצבע ובמרקם לחדשה אחרי כל השטיפות שהיא עברה (והיו לא מעט כאלו).



וזו התוצאה הסופית (זה רק חלק מהמברשות חחחח )




זהו בינתיים, מקווה שנהניתם ונתראה בפוסט הבא,
XOXO,
Lena

3 תגובות:

  1. תודה על ההמלצה לגבי השמפו של ד"ר פישר, אני אנסה אותו פעם הבאה!

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה כיף! ממש שמחה שיכולתי לחדש, אני מאוד מאוד מרוצה ממנו ומקווה שגם את תהי :-)
      *רק שדר' פישר זה התרחיץ פנים ולא השמפו (ולא היקר שנמצא איפה שהקרמים אלא הזול יותר שנמצא איפה שהסבונים).

      מחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק