יום שני, 22 ביוני 2015

איך בלוג נולד


הי לכולם,

בפוסט הזה אני רוצה לדבר על משהו קצת שונה, הפעם לא תהיה סקירה על מוצרי איפור או טיפוח אלא חוויה אישית.
אני רוצה לשתף אותכם במה שעברתי מרגע שהרעיון על בלוג עלה לי בראש ועד לרגע שבו לחצתי על ה"פרסם" הראשון שלי.
זה לא פוסט שיסביר על שלבים לכתיבת בלוג וגם לא איך לעצב כותרת, פה אני רוצה לדבר על התהליך שלי עם עצמי, אולי יש מישהו שיש לו אותם שאלות שהיו לי והפוסט הזה יוכל לעזור לו או לכוון אותו.

אז אם זה מעניין אתכם ובא לכם לדעת עוד, תמשיכו לקרוא...




אם מישהו היה אומר לי לפני שנה שאני אכתוב בלוג הייתי צוחקת לו בפנים. מעולם לא חשבתי על זה, זה לא עניין אותי ויותר מזה, לא קראת בלוגים בכלל.

קצת הסטוריה: את לימודי האיפור שלי סיימתי כמעט מיד אחרי סיום הצבא אבל לא באמת עסקתי בצורה רצינית במקצוע, כמו כל מאפר מתחיל איפרתי פה ושם ואני עושה את זה עד היום וזה כולל רק חברים ומשפחה.
כמובן שהלכתי ללמוד תואר כי "ככה צריך" ובדרך זנחתי לחלוטין את כל האהבה שלי לאיפור (למי יש זמן להשקיע באיפור עם לימודי תואר ועבודה, שלא נדבר על לאפר אחרים).

אז הגיע היום המיוחל וסיימתי את הלימודים, לאט לאט גיליתי שיש מושג שנקרא זמן פנוי ונורא רציתי למלא אותו במשהו מעניין אבל הכי חשוב, זה בשום פנים ואופן לא יכל להיות קורס או לימודים נוספים (enough is enough).

החלטתי שאני רוצה לחזור למה שאני הכי אוהבת, שזה איפור, התחלתי להתעניין בכל החידושים (בשביל להוריד קורי עכביש...) ובזמני הפנוי התחלתי לצפות ביותר ויותר סרטונים ביוטיוב (הסרטון הראשון שצפיתי בו ובזכותו נשאבתי לזה היה איפור חתולי מעושן של יאנה פרוביץ ומשם החלה ההתמכרות לסרטוני איפור, ג'קלין היל היתה הבאה בתור וזה בעצם רק הוסיף שמן למדורה וגרם להתמכרות סופית).
מפה לשם הצטרפתי לקבוצות איפור בפייסבוק וככה הכדור שלג התגלגל יותר יותר עד שבערך חודשיים לפני Black Friday 2014 קמתי בוקר אחד ואמרתי לעצמי שגם אני אכתוב בלוג!
למה לא בעצם? הרי גם ככה אני קונה הרבה איפור וטיפוח, מספרת לכולם מה אני חושבת על המוצרים, אז למה בעצם שלא אכתוב על זה? ככה הרבה יותר אנשים יחשפו למידע.

מהרעיון עצמו ועד פרסום הפוסט הראשון (שבכלל היה בבלוג תחת שם אחר) הדרך היתה ממש מייסרת. כל התהליך נשמע לי הרבה פחות קשה ממה שזה במציאות, לעולם לא חשבתי שאשקיע כל כך הרבה זמן, מאמצים וכסף (למה כסף? כי בלוג עושה חשק לקנות עוד ועוד ועוד...).

הדבר הראשון שעשיתי היה לקנות מחברת יפה (כי ככה יותר כיף ואני מאוהבת במחברות של Accessories אז הייתי חייבת) שבה רשמתי כל דבר שעלה לי לראש, הייתי מסתובבת איתה בכל מקום כי בכל פעם היו צצים לי כל מיני רעיונות שלא רציתי לשכוח.
עשיתי סקר עם חברים ומשפחה, מה מעניין אותם, מה חסר להם, מה הם רוצים לדעת, איך, למה וכמה...
ואז הגיע השלב שכמעט הוציא לי כל חשק להמשיך וזה היה פתיחת הבלוג.
דבר ראשון, לא היה לי מושג איך פותחים בלוג, איך כותבים, איך מעצבים (הרי תמיד ראיתי רק תוצאות אבל לא מה שעומד מאחורי זה), שלא אתחיל לדבר על לחשוב על שם!!!!!! עברתי על מיליון שמות בדרך, כמובן שהכל לא אהבתי ואם אהבתי גיליתי שזה כבר תפוס או שכבר קיים משהו ממש דומה (אין יותר מבאס מזה).

בשעה טובה נסגרתי על שם לבלוג (לפחות זה מה שחשבתי ), החלטתי שאני מתיישבת ומתחילה לעצב אותו, אז נכנסתי לבלוגר, כתבתי את השם שאני רוצה (הרי ברור שזה לא ילך חלק וגם שם גיליתי שהוא תפוס אז הייתי צריכה לאלתר) ויאללה, לכתיבה.
אחרי שכבר סיימתי את כל התהליך הטכני של יצירת הבלוג וכתובת מייל מתאימה גיליתי לתומי שאני מקבלת דף לבן, ללא שום עיצוב, ללא כותרות, ללא כ ל ו ם!
אז מה עושים כשלא יודעים משהו? נכון, מחפשים מישהו שיודע ויעשה במקומי.
לא מצאתי מישהו כזה, גיליתי שאף אחד מהאנשים שאני מכירה לא יודע על זה שום דבר. (זה הרגע שהתחלתי להתבאס שלא שמרתי על קשר עם יותר אנשים...)
מהר מאוד הבנתי שאין מי שיעזור לי. לכן, פניתי לדבר הגיוני הבא וזה Google, כיוון שיש לי אפס סבלנות לקרוא הדרכות פשוט התחלתי לצפות בסרטונים ב YouTube על איך ליצור בלוג או יצירת בלוג למתחילים.

הבלוג הראשון שפתחתי נקרא Lena's Obssesive Makeup Disorder, עיצבתי אותו עם אחת התבניות המובנות, הכל נראה די מכוער, לא משוקע בכלל, אפילו התמונות שצילמתי יצאו זוועה אבל היי!!למי אכפת?! יש לי בלוג ואני אפרסם אותו!!
כמובן שלא פרסמתי יותר מפוסט אחד בבלוג ההוא ולא השקעתי בעיצוב, החלטתי שגם את השם אני יותר לא אוהבת וככה הכל התחיל שוב כמעט מאפס.

אחרי הפסקה נורא ארוכה של כמה חודשים, הבנתי שהגיע הזמן להתחיל להשקיע מאמצים בבלוג חדש, שם אחר, מראה אחר, בקיצור, הכל אחר.
לקח לי הרבה יותר זמן והרבה יותר מאמצים אבל בסוף הגעתי למשהו שאהבתי ורק אחרי שהייתי לגמרי שלמה עם ההחלטה פרסמתי את הפוסטים (הפעם כבר יותר מאחד, שיראה רציני כזה).

זהו, ככה הגעתי לאיך שהוא נראה היום, אני כל יום חושבת על עוד דברים ועוד עיצובים, מחפשת זויות צילום טובות יותר ורקעים יפים יותר.
מקווה רק להשתפר עוד ועוד...

מקווה שנהניתם,
אל תשכחו להשאיר תגובות ולהירשם לבלוג כדי לקבל עדכונים על פוסטים חדשים. בנוסף, ניתן לעקוב אחרי בעמוד הפייסבוק שלי: Shimmer and Glam  ובאינסטגרם.
נתראה בפוסט הבא,

XOXO,
Lena